با وجود تمام پیشرفتها در تکنولوژیِ مدیریت ارتباط با مشتری CRM، بدون مدیریت مناسب، سیستم CRM نمیتواند چیزی به جز پایگاهی باشد که اطلاعات مشتریان در آن ذخیره شده است. دادهها باید به صورت منظم سازماندهی شوند تا کاربران بتوانند به آسانی به اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند.
همچنین به این دلیل که دادههای متفاوتی سازماندهی شدهاند، شرکتها باید تلاش زیادی بکنند تا به یک دیدگاه کلی نسبت به مشتری و دادههای مرتبط با او دست پیدا کنند. چالشها زمانی به وجود میآیند که اطلاعات مشتریان در سیستمهای مجزایی ذخیره شده یا دادهها تکراری و تاریخ گذشته میشوند. این باعث میشود که فرآیندهای تجاری با مانع روبهرو شده یا از سرعتشان کاسته شود. این مشکلات باعث به وجود آمدن زمان انتظار طولانی در هنگام تماس تلفنی، کاهش شناخت از مشتریان و پشتیبانیهای فنی ناکارآمد میشود.
مطالعات نشان میدهد که مشتریان، به شدت از عملکرد مراکز ارتباطی ناراضی هستند. آنها تمایل دارند از طریق کانالهای ارتباطی گستردهتری با شرکت در ارتباط باشند. کانالهایی مانند اپلیکیشنهای تلفن هوشمند، قابلیت چت در وب و البته رسانه های اجتماعی. چالش اصلی سیستم CRM، این است که تجربهای بینِ کانالی فراهم آورد که منسجم و قابل اعتماد باشد.
به عنوان مثال، رسانههای اجتماعی به عنوان کاربردیترینِ این کانالها شناخته میشوند و مشتریان توسط آنها میتوانند به شرکتها دسترسی داشته باشند، سؤالاتشان را بپرسند، مشکلاتشان را حل کنند و نیازی نباشد که به روش سنتی ساعتها پشت تلفن بمانند یا منتظر دریافت پاسخشان از طریق ایمیل شوند. در بعضی موارد، خصوصا در مواردی که تماس و ارتباط زیاد و نزدیکی با مشتریان وجود دارد، رسانههای اجتماعی نمیتوانند جوابگوی خدماترسانی مناسب به مشتریان باشند.
همچنین شرکتها هنوز هم برای شناسایی مشتریان احتمالی با چالش مواجه هستند. تکنولوژیهای نسل جدیدتر که دادههای CRM را با دادههای دیگری ادغام میکنند، نیز ظهور پیدا کردهاند تا به گروههای فروش و بازاریابی در پیدا کردن مشتریان احتمالی کمک بیشتری کنند. بهترین حالت کارآیی این روشها زمانی است که شرکتها قبل از اینکه سیستمشان را با دادهها و اطلاعات جدید تکمیل کنند، دادههای فعلی خود را مرتب کرده و رکوردهای ناکامل و تکراری را حذف کنند.
برای مشاهده امکانات نرم افزار CRM منطق کلیک کنید