در یک تعریف ساده، قیمت گذاری یعنی تعیین قیمت برای کالا یا خدمت

قیمت گذاری فرایندی مداوم و پیوسته محسوب می شود. این تداوم ناشی از تغییرات محیطی و عدم ثبات شرایط بازار است.

در واقع قیمت گذاری با هدف “به حداکثر رساندن سود، افزایش سهم بازار ،رهبری کیفیت، ادامه حیات و یا افزایش قیمت بازار” صورت می گیرد.

 

از قابلیت ها ی قیمت گذاری و تحلیل سبد کالا در نرم افزار منطق :

  • امکان قیمت گذاری بر روی یک محصول، یک کالا، مجموعه ای از کالاها و مجموعه ای از محصولات
  • دارای بیش از ۲۰ استراتژی قیمت گذاری
  • محاسبه خودکار قیمت پس از انتخاب استراتژی
  • امکان ثبت قیمت برای یک منطقه خاص
  • امکان ثبت قیمت برای یک بازار خاص
  • امکان تاثیر دادن هزینه های مرتبط در قیمت گذاری و اضافه کردن هزینه به قیمت نهایی
  • امکان گزارشگیری برمبنای کالاها یا محصولات
  • امکان گزارشگیری زمانی
  • داشبورد زمانی برای زمان بندی قیمت گذاری
  • گزارش گیری نموداری از وضعیت سود محصولات بعد از انتخاب استراتژی

 

نمود در دنیای بیرون :

  • در بسیاری از کارواش ها، شستشوی ماشین به تنهایی ۲۰۰۰۰۰ تومان، شستشو به همراه واکس زدن ۴۰۰۰۰۰ و کلیه خدمات در یک پکیج ۶۰۰۰۰۰ تومان (قیمت گذاری خط محصول)
  • یکی بخر دو تا ببر (قیمت گذاری پیشبردی)
  • در قیمت هایی مثل ۹۹۰هزار تومان که به جای ۱میلیون  تومان روی کالایی گذاشته می شود .(قیمت گذاری روانشناسی)