در یک تعریف ساده، قیمت گذاری یعنی تعیین قیمت برای کالا یا خدمت
قیمت گذاری فرایندی مداوم و پیوسته محسوب می شود. این تداوم ناشی از تغییرات محیطی و عدم ثبات شرایط بازار است.
در واقع قیمت گذاری با هدف “به حداکثر رساندن سود، افزایش سهم بازار ،رهبری کیفیت، ادامه حیات و یا افزایش قیمت بازار” صورت می گیرد.
از قابلیت ها ی قیمت گذاری و تحلیل سبد کالا در نرم افزار منطق :
- امکان قیمت گذاری بر روی یک محصول، یک کالا، مجموعه ای از کالاها و مجموعه ای از محصولات
- دارای بیش از ۲۰ استراتژی قیمت گذاری
- محاسبه خودکار قیمت پس از انتخاب استراتژی
- امکان ثبت قیمت برای یک منطقه خاص
- امکان ثبت قیمت برای یک بازار خاص
- امکان تاثیر دادن هزینه های مرتبط در قیمت گذاری و اضافه کردن هزینه به قیمت نهایی
- امکان گزارشگیری برمبنای کالاها یا محصولات
- امکان گزارشگیری زمانی
- داشبورد زمانی برای زمان بندی قیمت گذاری
- گزارش گیری نموداری از وضعیت سود محصولات بعد از انتخاب استراتژی
قابلیت های آتی :
- محاسبه سود بدست آمده از هر استراتژی
- تحلیل هر استراتژی و تایید یا رد استراتژی مورد نظر
- پیشنهاد استراتژی به صورت خودکار
- تحلیل ریسک استراتژی انتخاب شده
- تاثیر بهای ضایعات بر روی قیمت نهایی محصول
نمود در دنیای بیرون :
- در بسیاری از کارواش ها، شستشوی ماشین به تنهایی ۲۰۰۰ تومان، شستشو به همراه واکس زدن ۴۰۰۰ و کلیه خدمات در یک پکیج ۶۰۰۰ تومان (قیمت گذاری خط محصول)
- یکی بخر دو تا ببر (قیمت گذاری پیشبردی)
- در قیمت هایی مثل ۹۹۰ تومان که به جای ۱۰۰۰ تومان روی کالایی گذاشته می شود و یا تمام کالاهای این مغازه ۱۰۰۰ تومان (قیمت گذاری روانشناسی)