بخش حسابداری در نرم افزار منطق ، اسناد حسابداری،سرفصل های حسابداری، دفاتر حسابداری و تراز ها را شامل می شود.
اسناد حسابداری :
در نرم افزار حسابداری منطق اسناد مالی به دو صورت اتوماتیک و دستی قابل ثبت است.
- مشاهده اسناد همراه با ریز اطلاعات هر سند که شامل تعداد ویرایش، تعداد چاپ، تاریخ و ساعت ثبت و توضیحاتی در خصوص ارتباط آن سند با هر بخش یا پروژه
- قابلیت ذخیره تاریخچه تغییرات اسناد با ثبت نام کاربر و تاریخ انجام تغییرات (از ویرایش پخش به بالا)
- امکان ابطال اسناد و ذخیره اصل سند برای پیگیری مجدد
- امکان چاپ اسناد، فایل خروجی با فرمت Excel و word و ارسال از طریق فکس
- ایجاد سند دستی به صورت دوبل یا مرکب : در سه حالت سند دستی حسابداری / سند دستی ساده / سند دستی کل (ویرایش بازرگانی به بالا) با تعیین تعداد پیوست هر سند با قابلیت ویرایش هر سند
- ایجاد توضیحات پیش فرض و استفاده از آن ها در اسناد دستی
- امکان قطعی نمودن اسناد (از ویرایش فروشگاهی ویژه به بالا)
- امکان مرتب سازی شماره اسناد براساس تاریخ ثبت اسناد
فیلم آموزشی ثبت سند دستی در نرم افزار منطق :
سرفصل های حسابداری :
- امکان مشاهده سرفصل های حسابداری به دو صورت : گروهی و درختی
- جستجوی حساب ها به صورت کد یا نام حساب
- امکان نمایش و کپی نمودن مانده حساب ها
- تعریف، ویرایش و حذف سرفصل های حسابداری
- امکان درج حساب ها در ترازنامه، صورت سرمایه ، صورت سود و زیان
- مشاهده ریز گردش حساب ها از داخل پنجره سرفصل حساب ها (با F5)
دفاتر حسابداری :
- دفاتر حسابداری شامل : دفتر کل، دفترمعین، دفترتفصیلی و دفتر روزنامه
- نمایش سند هر ردیف و امکان ویرایش آن ها
- چاپ دفاتر، فایل خروجی با فرمت Excel و word ، ارسال فکس و طراحی پرینت دفاتر به صورت دلخواه
- تغییر رنگ ردیف سندی که باعث شده ماهیت حساب خلاف ماهیت اصلی آن شود
- نمایش ماهیت هرحساب در ستون تشخیص
تراز ها :
- مشاهده تراز های آزمایشی ۲، ۴ و ۶ ستونی دفاتر کل، معین و تفضیلی