بخش حسابداری برنامه منطق اسناد حسابداری،سرفصل های حسابداری، دفاتر حسابداری و تراز ها را شامل می شود.

 

اسناد حسابداری :

در نرم افزار حسابداری منطق اسناد مالی به دو صورت اتوماتیک و دستی قابل ثبت است.

  • مشاهده اسناد همراه با ریز اطلاعات هر سند که شامل تعداد ویرایش، تعداد چاپ، تاریخ و ساعت ثبت و توضیحاتی در خصوص ارتباط آن سند با هر بخش یا پروژه
  • قابلیت ذخیره تاریخچه تغییرات اسناد با ثبت نام کاربر و تاریخ انجام تغییرات (از ویرایش پخش به بالا)
  • امکان ابطال اسناد و ذخیره اصل سند برای پیگیری مجدد
  • امکان چاپ اسناد، فایل خروجی با فرمت Excel و word و ارسال از طریق فکس
  • ایجاد سند دستی به صورت دوبل یا مرکب : در سه حالت سند دستی حسابداری /  سند دستی ساده / سند دستی کل (ویرایش بازرگانی به بالا)  با تعیین تعداد پیوست هر سند با قابلیت ویرایش هر سند
  • ایجاد توضیحات پیش فرض و استفاده از آن ها در اسناد دستی
  • امکان قطعی نمودن اسناد (از ویرایش فروشگاهی ویژه به بالا)
  • امکان مرتب سازی شماره اسناد براساس تاریخ ثبت اسناد

 

 فیلم آموزشی ثبت سند دستی در نرم افزار منطق :

 

 

سرفصل های حسابداری :

  • امکان مشاهده سرفصل های حسابداری به دو صورت : گروهی و درختی
  • جستجوی حساب ها به صورت کد یا نام حساب
  • امکان نمایش و کپی نمودن مانده حساب ها
  • تعریف، ویرایش و حذف سرفصل های حسابداری
  • امکان درج حساب ها در ترازنامه، صورت سرمایه ، صورت سود و زیان
  • مشاهده ریز گردش حساب ها از داخل پنجره سرفصل حساب ها (با F5)

 

دفاتر حسابداری :

  •  دفاتر حسابداری شامل : دفتر کل، دفترمعین، دفترتفصیلی و  دفتر روزنامه
  • نمایش سند هر ردیف و امکان ویرایش آن ها
  • چاپ دفاتر، فایل خروجی با فرمت Excel و word ، ارسال فکس و طراحی پرینت دفاتر به صورت دلخواه
  • تغییر رنگ ردیف سندی که باعث شده ماهیت حساب خلاف ماهیت اصلی آن شود
  • نمایش ماهیت هرحساب در ستون تشخیص

 

تراز ها :

  • مشاهده تراز های آزمایشی ۲، ۴ و ۶ ستونی  دفاتر کل، معین و تفضیلی