توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات، دستاوردهای فراوانی را برای جامعه بشری به همراه داشته است.

یکی از مهمترین این دستاوردها که منجر به افزایش سطح آگاهی جامعه گردیده، سهولت دسترسی افراد به حجم وسیعی از اطلاعات است. این در حالی است که با افزایش آگاهی افراد جامعه، نیازهای ارتباطی و اطلاعاتی آنها نیز افزایش می یابد.

برخی از این نیازها را می توان در قالب ارتباط افراد با یکدیگر و یا ارتباط افراد با سازمان ها و همینطور ارتباط سازمان ها با یکدیگر تعریف نمود که در بخش ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی جاری می باشد.

 

آیا می دانستید:

۱- اگر ۲۰مشتری از خدمات شما راضی باشند، ۱۹ نفر از آنها این موضوع را به شما نخواهند گفت و ۱۴ نفر از بین ۲۰نفر، به فروشندگان دیگری مراجعه می نمایند؟

۲- اگر به شکایت ۹۵% از مشتریان ناراضی با سرعت و به خوبی رسیدگی شود، به مشتریان وفادار تبدیل خواهند شد.

۳- ۲۰% از مشتریان، ۸۰% فروش و سودآوری سازمان را ایجاد می نمایند.

۴- به طور میانگین هر مشتری ناراضی تجربه ناخوشایندش را به ۱۰نفر می گوید و هر مشتری راضی فقط با ۵نفر تجربه اش را در میان می گذارد.

 

مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری

واژه CRM که برگرفته از عبارت Customer Relationship Management می باشد و در ایران با نام مدیریت ارتباط با مشتری شناخته می شود؛ یک نظام راهبردی با هدف مشتری محوری و پوشش نیازهای مشتریان و سازمان است که در بخش های سه گانه “بازاریابی، فروش و خدمات (پس از فروش)” در قالب سیستمی یکپارچه با قالب های غنی ارتباطی، اقدام به جمع آوری (کسب)، پالایش، حفظ (نگهداری)، استخراج و انتشار اطلاعات و سوابق می نماید.

بسیار مهم است که CRM را به عنوان یک سیستم ارتباطاتی و تعاملی در نظر گرفت، سیستمی که به ما کمک کند تا بدانیم چگونه با مشتریانمان کار کنیم، مشکلاتشان را حل کنیم، آن ها را به خرید محصولات شرکتمان ترغیب کنیم و با آنها تعاملات مالی داشته باشیم.

راهبردهای سنتی بازاریابی که با دیدگاه محصول محوری (سازمان محوری) مطرح می شدند، تنها بر چهار شاخص سازمان قیمت، محصول، توزیع با محل عرضه و تبلیغات در راستای افزایش سهم بازار تأکید داشتند و تأثیر مشتری را در این فرایند نادیده می گرفتند که در نهایت حجم فروش، معیار عملکرد سیستم بازاریابی لحاظ می شد.

اما CRM رویکرد نوین سازمانی است که هدفی فراتر از افزایش حجم فروش و مبادلات داشته و با دیدگاه مشتری محوری، افزایش مطلوبیت ها و رضایت مشتری و به تبع آن تأمین منافع سازمان را هدف قرار می دهد. سازمان برای تحقق این رویکرد و دستیابی به اهداف نظام مدیریت ارتباط با مشتری، مجموعه متنوعی از فناوری ها، ابزارها، فرایندها، روش ها و ارتباطات را در تعاملات خود با مشتریان به خدمت می گیرد. توانایی سازمان در مدیریت محصولاتی که ارائه می دهد، نشانگر قدرت آن در کسب مشتریان جدید و حفظ مشتریان پیشین است. البته باید توجه داشت که جذب مشتریان جدید نیازمند برنامه ریزی های جامع، دقیق و یکپارچه ای است که در محیط فعالیت سازمان، معنا پیدا می کند. در این محیط، فرایندهای لازم جهت پوشش برنامه ها شکل گرفته و به مرحله اجرا می رسند.

CRM چیست ؟  تاریخچه CRM   اهمیت استفاده از CRM  چرا CRM منطق؟

 

  امکانات و بخش های مختلف نرم افزار  CRM منطق به شرح زیر است :

مشتریان      محصولات       رقبا      تبلیغات
مدیریت مناطق مدیریت جلسات مهندسی شکایات کارتابل کاربران
یادآوری ضمانت نامه ها قراردادها مدیریت پیشنهادات
مدیریت ارتباطات نظرسنجی مدیریت جوایز و هدایا مهندسی ایده ها
اطلاعات سفارشی دبیرخانه فکس ها پرونده ها

مشاهده لیست قیمت 

شرکت شبیه سازان منطق با همکاری شرکت حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن

در زمینه امور حسابداری و مالیاتی، تهیه صورت مالی، اظهارنامه و تحریر دفاتر قانونی، تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد مشاوره رایگان می دهد.

زمان برگزاری ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل شرکت شبیه سازان منطق

لزوم استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری در دنیای امروز چیست؟ 

با توجه به این که حجم مکاتبات اداری، گردش نامه ها و اسناد در سازمان ها و موسسات اداری در دنیای امروز بسیار بالا است، وجود یک سیستم نامناسب مکاتبات اداری باعث اتلاف زمان، صرف انرژی بیشتر، افزایش هزینه ها و در نتیجه غیر بهره ور شدن سازمان می شود.

تنها یک سیستم مناسب و سریع اداری می تواند حجم عمده ای کارها را کاهش داده و باعث صرفه جویی اقتصادی و افزایش بهره وری سازمان گردد.

 

نرم افزار اتوماسیون چیست؟

نرم افزار اتوماسیون اداری وظیفه یکپارچه نمودن تمامی اطلاعات، آمارها، گردش نامه ها، مکاتبات و نیز دستورالعمل ها را در یک سازمان ایفا می نماید. بدین ترتیب سیستمی جدید جهت طبقه بندی، تبادل، تنظیم و تصحیح اطلاعات درون سازمانی و تسریع بخشیدن به امر اجرا بدون نیاز به روش های دست و پاگیر و مرسوم اداری و با صرفه جویی در زمان و مواد اولیه مصرفی ایجاد می شود.

 

تأثیرات و مزایای استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری :

  • حذف نمودن دورکاری از امور بایگانی و دفتری در بستر امن نرم افزاری و شبکه
  • امکان تبادل اطلاعات با بیرون سازمان از طریق انواع استاندارد داده های ارتباطی نظیر : ایمیل، فکس و پیام کوتاه
  • عدم نیاز به هماهنگی بین مدیران برای برگزاری جلسات مداوم
  • رفع محدودیت فضا جهت بایگانی پرونده ها و ابزار آن مانند زونکن و پوشه
  • از بین نرفتن اسناد و مدارک در حوادث غیر مترفبه از قبیل آتش سوزی، زلزله و …
  • افزایش ضریب امنیت در نگهداری از اطلاعات و پشتیبانی از امور اداری
  • استفاده از کارتابل روزانه، هفتگی، ماهیانه و الکترونیکی پرسنل برای اعمال کنترل بهتر بر عملکرد آن ها
  • پیگیری و گزارش گیری سریع و به موقع مراجعه کنندگان
  • ثبت و نگهداری بهینه اطلاعات
  • اطلاع رسانی سریع به اعضا
  • ارائه گزارش روزانه از فعالیت سازمانی به مدیران ارشد
  • در نظر گرفتن سادگی و سهولت استفاده از اتوماسیون برای کارمندان و مدیران

 

مشکلات سیستم دستی و گردش کاغذی سازمان ها چیست؟

برخی از مشکلاتی که در یک سیستم دستی و گردش کاغذی سازمان می توان به آن اشاره کرد، به شرح زیر است :

  • به هدر رفتن نیروی انسانی بسیار زیاد برای نگهداری و انجام سیستم دستی
  • ثبت مراحل مختلف ورود نامه، ثبت، ارجاع و جابه جایی نامه­ ها بین واحد های مختلف تا رسیدن به دست کارشناس ذیربط و برعکس
  • تهیه پیش نویس پاسخ نامه توسط کارشناسان، حروف چینی، انجام اصلاحات توسط مدیران
  • امضا، ثبت و خروج نامه زمان بر و مستلزم ثبت چندباره یک نامه در قسمت های مختلف
  • امکان مفقود شدن عمدی و سهوی اسناد، نامه ها و پرونده ها
  • استهلاک اسناد بر اثر مرور زمان و شرایط محیطی و جوی
  • اختصاص فضای زیادی برای نگهداری فیزیکی نامه، مکاتبات و پرونده ها
  • طولانی شدن فرآیند جستجوی نامه در خیل عظیمی از بایگانی ها
  • هزینه زیاد خرید کاغذ، انواع دستگاه تکثیر و نگهداری آن ها
  • هزینه نیروی انسانی برای نگهداری و دسترسی به اسناد و مدارک موجود
  • امکان جعل و سوء استفاده از مکاتبات اداری و احتمال اندک کشف آن ها عدم امکان برنامه ریزی بر مبنای حجم و میزان فعالیت و مکاتبات هر بخش به علت عدم وجود آمار قابل عدم امکان گزارش­گیری از فعالیت­های زیر مجموعه به صورت سیستمی و نیز عدم امکان کنترل

شکایت افراد عادی از اعضای اتحادیه، همیشه باعث دردسر و گاهی اوقات از بین رفتن دارایی های شرکت و یا ایجاد بدهی می شود.

بنابراین رسیدگی به شکایات انجام شده، بسیار مهم است.

 

ویژگیها :

۱. ثبت شکایت یا پیشنهاد ، تاریخ ، نام مشتری، مسئول رسیدگی و …

۲. ثبت اقدامات انجام شده جهت پیگیری و نتیجه حاصل شده با ذکر جزئیات

۳. ثبت نظرات اعضا و پیگیری مسائل مربوط به آنان به خوبی می تواند در جهت افزایش رضایت اعضا موثر باشد.

۴. ثبت اطلاعات شاکی و شاکیان

۵. امکان ثبت گزارشات بازرسی ، پاسخ شکایت نامه های وارده و صادره

۶. امکان ثبت نظرات و شکایات افرادی که در مجموعه عضو نیستند، امکان پذیر می باشد.

۷. چاپ شکایت با ثبت آخرین نتیجه حاصل شده

۸. چاپ جزئیات مربوط به هر شکایت

۹. امکان جستجوی پیشرفته شکایات

۱۰. امکان ایجاد هشدار برای  پیگیری

۱۱. امکان ثبت شکایات برای هر پرونده بصورت مجزا با امکان گزارش گیری دقیق

۱۲. پیگیری پرونده های دارای شکایت

اکنون که در اقتصاد جهانی، مشتریان بقای شرکت را رقم می زنند، شرکت ها دیگر نمی توانند به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند. بلکه باید همه فعالیت و توانمندی های خود را متوجه رضایت مندی مشتری کنند، چرا که تنها منبع برگشت سرمایه، مشتریان هستند.

بنابراین نخستین اصل در دنیای کسب و کار امروزی ایجاد ارزش های مشتری پسند است.

شما می توانید با یک دسته بندی هدفمند، مشتریان سودمند خود را شناسایی کرده و با ارائه مزیت های سودمند به سوی جذب مشتری بیشتر و در نتیجه سود بیشتر حرکت کنید.

 

قابلیت ها :

  • امکان تعریف تعداد نامحدود دسته بندی
  • امکان تعیین چند تعریف برای یک دسته خاص از طرف حساب ها
  • امکان تعریف مزیت ها و محرومیت ها برای هر دسته از طرف حساب ها
  • امکان مشاهده لیست طرف حساب های عضو هر دسته بندی
  • امکان ارسال پیام کوتاه به طرف حساب های عضو هر دسته بندی
  • چاپ کارت عضویت طلایی، نقره ای، برنزی و … برای طرف حساب ها
  • تغییر رنگ نمایش طرف حساب های هر دسته
  • تعیین حد اعتبار چکی و نسیه برای طرف حساب های هر دسته
  • نمایش گزارشات تحلیلی درخصوص تفکیک سهم مشتریان در سود دهی سازمان

 

تخصیص کارت

در این قسمت نرم افزار به شما قابلیت طراحی دلخواه بر روی کارت های عضویت را ارائه می دهد. شما می توانید کارت های دلخواه خود را طراحی کرده و با ارائه آن به مشتریان خود، گامی موثر در جهت کسب وفاداری مشتریان بردارید.

 

یکی از ویژگی های جالب و کاربردی نرم افزار حسابداری منطق ،قابلیت چاپ لیبل بارکد توسط نرم افزار میباشد.

در این سیستم کالایی که دارای بارکد نیست و کاربر تمایل دارد که از دستگاه بارکد خوان استفاده نماید، میتواند به وسیله نرم افزر منطق بارکد تعریف نماید و چاپ نیز بگیرد.

با توجه به ویرایش مورد استفاده کاربر، امکانات چاپ بارکد تغییر می یابد.

 

دو نوع چاپ بارکد وجود دارد :

۱)چاپ بارکد تکی : در این حالت میتوان کالایی را انتخاب کرده و به تعداد دلخواه_با قابلیت سفارش سازی توسط کاربر_ بارکد چاپ گرفت.

۲)چاپ بارکد چندتایی : کاربر میتواند چندین کالا را انتخاب نموده و تعداد هر کالا را مشخص نماید تا بارکد های مورد نظر را چاپ بگیرد. تمام آیتم ها قابل سفارش سازی توسط کاربر می باشد.

سیستم یکپارچه منطق امکان چاپ بارکد را در قسمتهای مختلف نرم افزار که مرتبط با کالا می باشد را فراهم می آوردمانند تعریف کالا، زمان ثبت فاکتور خرید، لیست فاکتورها، جابه جایی کالا بین انبارها و …

خصوصیات :

  • سازگاری با تمامی چاپگرهای لیزری، رنگی، سوزنی و رولی
  • امکان قرار دادن بارکد و متن به تعداد دلخواه در یک برچسب
  • امکان چاپ و تنظیم برچسب ها در سطر و ستون های تعیین شده
  • امکان چاپ برچسب های بارکد استاندارد
  • امکان چاپ بارکد از لیست کالاها
  • قابل نصب و اجرا در کلیه ویندوزها
  • پشتیبانی از بارکدهای استاندارد
  • امکان تعیین اندازه، نوع قلم، چینش و … برای متن ها و بارکد
  • دقت فوق العاده بالا در چاپ
  • محیط و راهنمای کاملا فارسی

افزایش رضایتمندی مشتریان از جمله عوامل بسیار مهم در مدیریت بازاریابی و فروش یک مجموعه محسوب می شود.

در واقع رضایت مشتری متأثر از متغیر های بسیاری در حوزه کسب و کار است که خدمات مشتری  یکی از مهم ترین آن ها محسوب شده و ارتباط تنگاتنگی با آن دارد و این امر بر تداوم و کیفیت ارتباط مشتری با یک مجموعه بسیار تأثیر گذاراست.

یکی از بهترین اقداماتی که مدیریت هر مجموعه در راستای خدمت به مشتری برای جذب رضایتمندی هر چه بیشتر مشتریان خود با صرف حداقل هزینه می تواند انجام دهد، اختصاص کارت تخفیف به مشتریان وفادار می باشد.

نرم افزار منطق این امکان را برای کاربران خود ایجاد کرده است، تا با تعریف یک شناسه برای هر مشتری در برنامه و اختصاص کارت هوشمند، در هر خرید (فاکتور فروش) تخفیفات لازم را به صورت اتوماتیک لحاظ کند.

 

  • با ایجاد یک گروه ویژه، در “گروه طرف حساب ها”و تعریف “تخفیف ویژه در فاکتور”، میتوانید مشتریانی که شامل تخفیف می شوند را در این گروه  جای دهید.
  • لازم است که در قسمت “اطلاعات تکمیلی” طرف حساب “کد کارت تخفیف” ثبت شود.
  • هنگام ثبت “فاکتور فروش” و “فاکتور فروش نقدی “با تماس کارت تخفیف مشتری با دستگاه کارت خوان، “کد کارت تخفیف” شناسایی شده و در فاکتور اعمال شده و یا در صورت تمایل برای خرید بعدی ذخیره می گردد.
  • نرم افزار این امکان را به کاربر می دهد که لیست مشتریانی که شامل تخفیف ویژه هستند را در یک پنجره تحت عنوان “لیست طرف حساب های دارای تخفیف ویژه” به صورت کلی مشاهده کند.

زیر سیستم تایم شیت منطق به دو صورت است :

۱- تایم شیت :

این زیر سیستم برای استفاده در مراکزی که نیاز به نوبت دهی به مشتری و زمانبندی دقیق کاری می باشد، طراحی و پیاده سازی شده است.

در واقع استفاده از زیر سیستم تایم شیت منطق از اتلاف وقت و ایجاد هرج و مرج جلوگیری کرده و این امکان را به کاربران یک مجموعه می دهد تا در تاریخ مورد نظر، زمان (ساعت) مورد توافق بین مرکز و مشتری را ثبت نماید.

سایر امکانات : 

  • تعریف پرسنل ثابت برای مشتری
  • ایجاد دو تایم شیت برای دو نوع نوبت دهی
  • متصل به دستگاه کالرآیدی و ثبت خودکار مشتری در آخرین تایم خالی پرسنل مربوطه (انجام دهنده کار)
  • معرفی پرسنل در یک یا هر دو تایم شیت
  • قابلیت انتقال نوبت به زمان دیگری
  • ثبت طرف حساب جدید همزمان با ایجاد نوبت دهی
  • در صورت مشخص بودن پرسنل ثابت مشتری، بعد از تماس مشتری اتوماتیک در زمان خالی آن پرسنل نوبت می دهد و کاربر می تواند در صورت نیاز زمان را نیز جابجا نماید.
  • ارسال پیامک به طرف حساب های نوبت داده شده در روز وقت
  • حذف نوبت داده شده
  • مشاهده جمع تعدادی و ریالی فاکتورها و پورسانت پرسنل و …

مشاغل مرتبط : مطب های پزشکی و فیزیوتراپی، آرایشگاههای زنانه و مردانه و…

 

۲- تایم شیت پرسنل :

برای پیگیری چگونگی روند انجام وظایف کارکنان توسط مدیریت در هر مجموعه به برنامه ای نیاز است که هم کارمند و هم مدیردر قالب اختیارات خود به آن دسترسی داشته باشند.

استفاده از زیر سیستم تایم شیت پرسنل منطق، امکانی را ایجاد می کند تا کارمندان بتوانند کارهای انجام شده یا وظایف از پیش تعیین شده خود را تایپ نموده و  مدیریت نیز بتواند موارد ثبت شده (عملکرد پرسنل) را ملاحضه کرده و مورد تأیید یا عدم تأییدقرار دهد و در صورت نیاز پیغامی را نیز برای پرسنل مربوطه ثبت نماید.

مشاغل مرتبط : تمامی سازمان ها و مراکز