بیل گیتس می گوید: در آینده فقط ۲ نوع کسب و کار وجود خواهند داشت.

  1. کسب و کارهای اینترنتی
  2. کسب و کارهایی که دیگر وجود ندارند

امروزه با گسترش اینترنت در ایران بازار کسب و کارهای اینترنتی بسیار بسیار رونق گرفته اند به گونه ای که بسیاری از افراد با داشتن یک ایده خوب و راه اندازی آن درآمدهای آسان چندین میلیون تومانی کسب می کنند.

از سوی دیگر بازار خاص ایران و مسائلی که در کسب و کارهای فیزیکی وجود دارند مثل پول رهن بالا برای مغازه ها، پرداخت اجاره بهای سنگین، هزینه بالای دکوراسیون و پر کردن مغازه، رکود بازار و … افراد زیادی را به سمت کسب و کارهای اینترنتی سوق داده است که هر روزه هم بر تعدادشان افزوده می شود، چرا که در کسب و کارهای اینترنتی بسیاری از هزینه ها از قبیل : پول رهن و اجاره ماهیانه مغازه، هزینه دکور و خرید اجناس برای فروشگاه و… حذف می شود و افراد با هزینه ای بسیار کمتر نسبت به کسب و کارهای فیزیکی می توانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی نمایند و کسب درآمد کنند.

برای دریافت سفارش از مشتری معمولاً سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمود. حتی سبد خرید مشتری را می توان، تا مراجعه بعدی به سایت محفوظ نگه داشت.

بنابراین برای مشتری این امکان ایجاد می شود که در طی چند روز یک سبد خرید را تکمیل نموده و سپس هزینه ی آن را پرداخت کرده و در نهایت کالا و خدمات خود را دریافت نماید.

ارائه خدمات در فروشگاه های اینترنتی می تواند به صورت فیزیکی یا غیر حضوری ( مجازی ) باشند.

از خدمات فیزیکی می توان خرید کتاب، مایحتاج زندگی، موبایل و . . . را برشمرد و از خدمات مجازی می توان به فروش فیلم، موسیقی و . . .  اشاره نمود. مهمترین مزیت فروشگاه های اینترنتی در دسترس بودن آنهاست؛ خریدار در هر مکان و موقعیتی فقط با دسترسی به اینترنت می تواند خرید خود را انجام دهد . این روش یک نوع تغییر مدل در شیوه ی تجارت محسوب می شود.

 

شرکت شبیه سازان منطق نیز با پذیرش این تجارت جدید و در اولویت قراردادن این مسئله مهم در جهت رفاه حال کاربران برنامه منطق ، فروشگاه اینترنتی منطق را راه اندازی و پیاده سازی نموده است.

اتصال وب سایت فروشگاهی به برنامه منطق، بارگذاری کالاها و خدمات را آسانتر کرده و به روند پیگیری ثبت سفارش مشتریان و بحث حسابداری آن کمک شایانی نموده است.

 

مشاهده و بررسی فروشگاه اینترنتی منطق